Nog geen account of wachtwoord vergeten? Klik hier
historie

Het Concertgebouworkest op bezoek bij de VN

door Johan Giskes
25 okt 2024 25 oktober 2024

In 1954 trad het Concertgebouworkest voor het eerst op in de Verenigde Staten. Die tournee, met Eduard van Beinum en Rafael Kubelík als dirigenten, startte met een bijzonder concert in het gebouw van de Verenigde Naties: het Concertgebouworkest als politiek instrument.

Paywall

Verder lezen? Probeer nu twee maanden gratis!

Preludium is het muziekmagazine van Het Concertgebouw en het Concertgebouworkest. Probeer nu twee maanden gratis, daarna slechts €2,50 per maand (€29,95 per jaar)!

  • Onbeperkt digitaal toegang tot alle artikelen en concertprogramma’s
  • Exclusieve interviews en achtergronden over componisten en muziekstukken
  • Unieke kijkjes achter de schermen
  • Én alle benodigde concertinformatie
uitproberen