Nog geen account of wachtwoord vergeten? Klik hier

Wie is Octavie Dostaler-Lalonde?

Octavie Dostaler-Lalonde

barokcello

Octavie Dostaler-Lalonde voert muziek uit van de zeventiende eeuw tot en met nu. Na moderne cello te hebben gestudeerd bij Denis Brott en Carole Sirois in Montréal nam ze lessen barokcello bij Susie Napper in Montréal en Viola de Hoog in Amsterdam. Ze won concoursen en beurzen in Canada, Frankrijk en Japan en nam deel aan masterclasses van gerenommeerde pedagogen.

Octavie Dostaler-Lalonde

foto: Yat Ho Tsang

In 2017 werd ze geselecteerd voor het Experience Scheme van het Orchestra of the Age of Enlightenment. Recitals geeft ze met (forte-)pianist en klavecinist Artem Belogurov; ze waren samen te horen op het Festival Montréal Baroque, de International Young Artist Presentation in Antwerpen en de Fabulous Fringe van het Festival Oude Muziek Utrecht en reisden ook naar de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Japan. Hun opname van Beethovens complete werken voor piano en cello op historische instrumenten is recentelijk verschenen.

Octavie Dostaler-­Lalonde treedt daarnaast op in groepen als Ensemble Masques, Vox Luminis en Camerata RCO en was voor haar verhuizing naar Nederland vaste kracht in een aantal Canadese ensembles. Ze heeft van het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds een Thomas Dodd-cello uit 1800 in bruikleen en speelt daarnaast op haar eigen instrument uit ca. 1700 van Johann Michael Alban.

In 2017 werd ze geselecteerd voor het Experience Scheme van het Orchestra of the Age of Enlightenment. Recitals geeft ze met (forte-)pianist en klavecinist Artem Belogurov; ze waren samen te horen op het Festival Montréal Baroque, de International Young Artist Presentation in Antwerpen en de Fabulous Fringe van het Festival Oude Muziek Utrecht en reisden ook naar de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Japan. Hun opname van Beethovens complete werken voor piano en cello op historische instrumenten is recentelijk verschenen.

Octavie Dostaler-­Lalonde treedt daarnaast op in groepen als Ensemble Masques, Vox Luminis en Camerata RCO en was voor haar verhuizing naar Nederland vaste kracht in een aantal Canadese ensembles. Ze heeft van het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds een Thomas Dodd-cello uit 1800 in bruikleen en speelt daarnaast op haar eigen instrument uit ca. 1700 van Johann Michael Alban.

Bijgewerkt op maandag 26 december 2022