Wie is Laetitia Gerards?
Laetitia Gerards
sopraan
Laetitia Gerards begon op vijfjarige leeftijd met cello spelen en werd vanaf haar dertiende opgeleid aan de Young Musicians Academy van het conservatorium in Tilburg. Ze ontwikkelde een grote liefde voor zang en toneel.
Laetitia Gerards studeerde muziektheater in Tilburg en zang bij Sasja Hunnego aan het Conservatorium van Amsterdam, waar ze in 2013 summa cum laude afstudeerde. In 2014 kreeg ze de Concertgebouw Young Talent Award.

Laetitia Gerards
foto: Liselotte Fleur
Laetitia Gerards
foto: Liselotte Fleur
De sopraan werd geëngageerd door het Filharmonisch Orkest van Moskou, Holland Symfonia, het Nederlands Kamerorkest en de NTR ZaterdagMatinee en was te horen in Italië, Argentinië, de Verenigde Staten en Canada. Haar operarepertoire bevat rollen als Servilia in Mozarts La clemenza di Tito, Musetta in Puccini’s La bohème, Anna I in Weills Die sieben Todsünden; bij de Nederlandse Reisopera vertolkte ze Anne Egerman in Sondheims A Little Night Music en Eileen in Bernsteins A Wonderful Town.
In de Grote Zaal van Het Concertgebouw vertolkte ze bij het 125-jarig jubileum in 2013 de rol van Maria in Bernsteins West Side Story. In de Kleine Zaal was Laetitia Gerards in 2017 te horen met een geënsceneerde La voix humaine van Poulenc en kreeg ze in maart 2018 carte blanche tijdens een TRACKSconcert.
De sopraan werd geëngageerd door het Filharmonisch Orkest van Moskou, Holland Symfonia, het Nederlands Kamerorkest en de NTR ZaterdagMatinee en was te horen in Italië, Argentinië, de Verenigde Staten en Canada. Haar operarepertoire bevat rollen als Servilia in Mozarts La clemenza di Tito, Musetta in Puccini’s La bohème, Anna I in Weills Die sieben Todsünden; bij de Nederlandse Reisopera vertolkte ze Anne Egerman in Sondheims A Little Night Music en Eileen in Bernsteins A Wonderful Town.
In de Grote Zaal van Het Concertgebouw vertolkte ze bij het 125-jarig jubileum in 2013 de rol van Maria in Bernsteins West Side Story. In de Kleine Zaal was Laetitia Gerards in 2017 te horen met een geënsceneerde La voix humaine van Poulenc en kreeg ze in maart 2018 carte blanche tijdens een TRACKSconcert.
Bijgewerkt op donderdag 18 november 2021